lördag 6 oktober 2007

Tentafest!

Igår skrevs den fruktade tentan! Hur det gick? Ja, tentan var uppdelad i fyra delar; fonetik, grammatik, semantik och datorlingvistik/språkanvändning. Fonetiken gick sådär, det värsta är ju när man pratar med alla i efterhand och inser att alla har svarat olika, sånt är stressande! Semantiken och grammatiken gick bra, det var inte så svårt. Men sen kom språkanvändingen och datorlingvistiken! Där kändes det som att jag fick hjärnsläpp och bara skrev något... Men men, det är ingen idé att grubbla över det nu, blir det omtenta så blir det. Punkt slut.

Igår kväll hade vi i alla fall tentafest, som sig bör efter en tenta! Vi samlades vid Värmlands nation och var där hela kvällen, så efter lite mat, cider och dans blev det hemfärd vid 01-tiden. Sofia hade kommit hem precis före mig, perfekt tajming! (Jag har sovit hos Sofia i två nätter i väntan på inflyttning).

Idag blir det förhoppningsvis en lugn dag, jag har nu kommit till mitt nya rum, känns bra! Så jag ska väl gå och greja med mina saker här så att allt kommer på plats, sen lunch, sen blir det nog en promenad, skulle vara trevligt...
Ikväll blir det nog korridorsfest hos Carolyn.

Klackarna i taket, gott folk!

Inga kommentarer: