måndag 8 oktober 2007

Lundi le 8 octobre

En ganska oproduktiv dag, faktiskt. Gick upp ca 8.30, åt frulle, gjorde internetrundan, föreberedde mig för skolan, som började kl 12.15, slutade kl 14. Ny kurs idag förresten "Världens språk", vi gick mest igenom olika statistiska tabeller över världens alla språk. Ganska intressant faktiskt, fast lite tjatigt efter ett tag. Läraren var dock en frisk fläkt - Trevligt!
Efter skolan cyklade jag ner till stadsbiblioteket för att hämta mitt reserverade exemplar av "Luftslottet som sprängdes" (ganska efterlängtat). När jag kom hem åt jag sen lunch; blodpudding (billig mat, perfekt för en fattig student) med vitkålssallad till. Efter lunchen kunde ingenting hålla mig i från boken, så nu har jag suttit i min säng/soffa och läst sida efter sida med en temugg inom en armlängds avstånd. Nu blev det dagens andra internetrunda, och således dags för bloggande.
Snart ska jag cykla iväg till SATS, ska på ett corepass kl 19 är det tänkt. Kanske hinner spendera några minuter till med Lisbeth Salander och "Kalle Jävla Blomqvist"...
I morgon är jag ledig och då ska jag bland annat tvätta och gå på bostadsteckning, fortsättning följer angående detta.
Helgen har by the way varit mycket bra, mycket festlig och sånt gillar vi ju! Igår hade jag och Sofia en ofestlig kväll, i alla fall i party-bemärkelsen. Vi hade istället en helkväll med hemlagad pizza och Grey's anatomy, guud vilken underbar serie... Erica - förebered dig på DETALJRIKT Grey's snack i Paris, we love!
Au revoir och tack för nu!

Inga kommentarer: