onsdag 17 oktober 2007

Boowling

Vad trött jag var i morse när jag vaknade, jag somnade raskt om efter att klockan hade ringt och gick inte upp förrän 9.30. Igår var jag först i skolan på förmiddagen, sen vid lunchtid mötte jag upp Sofia på stan och vi lunchade på favoritstället Unico, det blev varsin pastasallad till oss. Efter vår lilla rendez-vous på stan bar det av hemåt för min del och efter några timmars pluggande/internetsurfande/SOLO-läsande (we love) var klockan middagsdags: Blodpudding (jag känner att den här maträtten blir ett allt vanligare inslag i mitt liv..) och nu har jag fått det bekräftat av dietist nr 2 i min korridor att det dessutom är nyttig mat - Hurra! Billigt och
nyttigt! Jag hör även pappa jubla nånstans där borta i cyberrymden... hahaha.

Efter middagen skall man bowla! (Gammalt språkvetarordspråk) Så vi infann oss vid Bowlaget kl 19 igår, bowlandet gick väl sådär, det var hundra år sen jag gjorde det sist men kul var det. Efter bowlingen skall man gå till närmaste nation! (Annat gammalt språkvetarordspråk) Raskt begav vi oss till V-dala - min hemmanation by the way - och vi köpte oss varsin cider/öl.

Idag är jag ledig, himla skönt faktiskt, så jag har bara tagit det lugnt och tog en promenad förut, riktigt skönt höstväder här idag så bättre kunde det inte ha varit. När jag kom hem gjorde jag i ordning pytt i panna till lunch och nu sitter jag här... Ska iväg och träffa några tjejer ur klassen på en fika senare, trevligt värre, sen ikväll är det ju som vanligt Grey's som gäller - jag har redan bokat in en TV-dejt med Sofia, gäller ju att planera när man inte har kabeltv själv.

Nej nu borde jag städa... Men jag vill inte, det är så tråkigt, jag får väl kanske se det som motion. Kan inte ens skylla på att det inte finns nån dammsugare, för nu råkar det ju finnas en.. Blä.

Har förresten provat en för mig ny yoghurt från Arla med Honungsmelonsmak! Jättegod - OCH så har jag köpt pennornas penna (i blyertsväg) efter evigt tipsande från Sofia - och den är fantastisk.. Mitt pennfodral är för litet nu, det blir till att investera i ett nytt!

Ha det bra i höstsolen!

Inga kommentarer: