söndag 21 oktober 2007

Förkyld...

Så har förkylningen slagit rot hos mig! Jättefestligt, verkligen. Men jag kunde ju inte ha haft mer tur än att bli sjuk just nu, framförallt eftersom jag inte haft några som helst aktiviteter för mig i helgen. Jag har haft Sex and the city marathon heela helgen! Tidigare ikväll mötte jag en förkyld Sofia vid järnvägsstationen här i Uppsala, hon kom på tåget från Lund och vi fraktade alla hennes grejer på min snygga Kilimanjaro-cykel. Sedan gick vi till Luthagens livs och handlade ingredienser till hembakad pizza - mycket god blev den (tror jag i alla fall, om jag hade känt någon smak) gjorde även vitkålssallad till! Sedan såg vi på Ensam mamma söker, mycket underhållande program!

En annan trevlig händelse idag var när jag cyklade iväg till närmsta apotek och köpte en massa grejer som jag behövde, och eftersom jag köpte fler än 3 förkylningsgrejer fick jag en pocketbok på köpet! "Frukost på Tiffany's". Därför att Apoteket vill säga; Ligg stilla o ta det lugnt när du är förkyld. Jag känner att jag inte alls är främmande för detta... Haha!

Nu ska jag förbereda mig för sänggåendet, på nattduksbordet skall jag ha:
- Kleenex, en masse!
- Ansiktskräm/Idominsalva
- Vatten
- Ibumetin
- Febertermometer
- Lypsyl
Allt inom en armlängdsavstånd...

Sen ska jag se på några Sex and the city avsnitt innan jag somnar...
Godnatt på er.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha...
När jag ikväll lagade mat här uppe på 7an tänkte jag för mig själv när jag stod på ett ställe o nådde allt; allt imom en armlängd avstång som karin o jag alltid sa o skrattade för mig själv...
En annan har me haft Sex and the city maraton i helgen, har dock gått ganska sakta för att vara jag, knappt en säsong på en helg, har dock jobbat lite...
Vilka avsnitt ser du?
Nu ska jag se mammorna på web-tv, krya på dig o Sofia, jag vill ha 100-procentiga Parisgirls på besök!
Många kramar från Värdinnan!

Anonym sa...

Stackers litta, vaar där i uppsala å vaar se sjuk å int mamma ä mä å passer ôpp. Krya på dej, Kram mamma