fredag 31 augusti 2007

Dag 2

Idag har jag umgåtts med Rebecka och Malin, två av mina klasskompisar, vi gick i samlad trupp till den gamla universitetsbyggnaden för att delta i välkomstceremonin. Ceremonin hölls i den mycket anrika aulan, det var väl egentligen ingenting speciellt med själva välkomnandet, flera personer höll tal, b la ordföranden för studentkåren och så delades ett stipendium ut.

Inne i byggnaden, precis utanför aulan hölls också en mässa, med en massa utställare t ex; Sats, Uppsala kommun mfl. Lite roligt att gå runt och kika...

Efter aulabesöket gick vi för att få gratis kaffe till studentkåren, det var trevligt. När hungern sakta men säkert smög sig på gick vi till Subway och åt lunch, har inte ätit där innan men det var helt okej, bra pris också (för en fattig student... haha) 29 spänn!

Ikväll ska vi även till VÄRMLANDS anrika nation! (Jag, Rebecka och Malin alltså) Det skall ätas buffé! Hoppas att det finns lite Värmlandsvibbar där, skulle vara kul! Annars har jag idag blivit medlem i V-dalas nation, mest för boendets skull, plus att det verkar vara en rolig nation! Det finns en massa aktiviteter att gå på, svinkul verkar det, en massa reccegasque! Tror det blir väldigt roligt när de drar igång faktiskt!

Träffar nya människor i min korridor hela tiden känns det som, trevligt! Det känns faktiskt jättebra att bo i den här "korren", många trevliga människor som är mycket sociala! :)

I morgon ska jag förhoppningsvis umgås med Sofia, på kvällen blir det i alla fall utgång på V-dalas nation! Gratis inträde för medlemmar... We love! :)

Inga kommentarer: