torsdag 30 augusti 2007

På en minicykeltur genom stan...

Igår återvände jag till Uppsala tillsammans med pappa, lyxigt att få skjuts istället för att släpa allt bagage på buss eller tåg... Så idag har vi ätit frukost, fixat med cykeln och sen bar det iväg till Stockholm för pappas del, för min del bar det istället av på minicykeln! Jag cyklade först till V-dalas nation, för att skriva in mig där, men klantig som jag är glömde jag mina antagningspapper och registreringsbevis, således kunde jag inte skriva in mig! Men det är ingen fara, bara att återvända och fixa allt, så det ska jag fixa idag eller i morgon. Fick reda på att de har bostadsteckning en gång i månaden, då kan man söka nya bostäder där, de som har flest terminer gjorda står först i kön. Men som det lät på dem är det ändå ganska stor chans att man får lägenhet/rum. Vi får väl se hur det går!

Under cykelturen hann jag också med att besöka stadsbiblioteket och få lånekort där (skrev även upp mig i kölistan för Stieg Larssons tredje bok som jag inte hunnit läsa ut än...). Men där hittade jag inte boken jag sökte "An introduction to language" heter den, men fick reda på att den fanns på universitetsbiblioteket, som i mitt fall ligger vid Humanistiska Institutionen (nära mitt nuvarande boende!), bibblan heter Karin Boye och det är där jag hittar i stort sett all min kurslitteratur. Så nu har jag fixat ett lånekort där också, puh, har nu totalt TRE lånekort (inkl. bibblan i Torsby). Snabb-sammanfattning: Jag har alla böcker! (Jippie!!), jag har lånekort, jag har schema och jag vet vart salen är där jag skall infinna mig i eftermiddag, känner mig förberedd.

Cykeln går annars bra, börjar vänja mig vid den, vi ska nog bli goda vänner. Idag är det faktiskt ganska varmt ute också, fast jag tog ändå på mig min rosa kappa. Solen skiner i alla fall! Gött!

Till lunch idag blir det wok med nudlar, mumsigt värre.
För övrigt är det jättelugnt i min korridor, har träffat EN idag. Vart är alla andra undrar jag? Det är jättetyst... Visserligen skönt, tycker jag.

Annars har jag det bra, ska bli spännande att träffa de andra som ska gå i min klass! Rapport utlovas.

1 kommentar:

Lillemor sa...

Kul att du har ett så varierat slag av vänner :)
Solen skiner även i Torsby idag. Skönt. Ev. blir det löksoppa till middag här. Lisa skulle komma på besök lite senare.
Sköt om dig och kram, mamma