onsdag 23 september 2009

"Storchen!"

Tentaveckans dag 3 inleddes med ett brainstorming-möte på café Storken, och jag känner mig lugnare än igår! Då hade jag tentaångest. Usch. Läste igenom och försökte förstå gamla tentafrågor, men grejen är den att de har ändrat lite i kursen från termin till termin, så egentligen blir man mer stressad av de gamla tentorna eftersom man inte förstår alla frågorna. Så kontentan av detta är att jag känner mig mer samlad, vilket är skönt eftersom tentan är i övermorgon. Nu blev jag lite stressad igen. Andas, Karin, andas! Såå där ja! Lugn igen. Ni vet, det löser sig, sa han som badade i saltsyra. Det ligger nåt i det...

Solen skiner och mitt humör är mycket bättre än igår (grått, tråkigt jävla regnväder tog över staden och min sinnesstämning). Nu har jag i alla fall hunnit med en sväng till biblioteket och lånat mig ännu en skönlitterär bok (riktigt skönt för skallen efter all kurslitteratur) - Liftarens guide till galaxen ska plöjas igenom. Läste "Den besynnerliga händelsen med hunden om natten" förra veckan, riktigt bra och läsvärd bok, rekommenderas varmt.

Auf wiedersehen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Heej! Tur att du har lite tentaplugg då och då så att bloggen blir uppdaterad..... Kul att läsa iallafall. Ännu kuligare är det med en fungerande dator hemma. Jippi!
Kramar från mamsemor.

Jenny sa...

Härligt att höra att det är fler som är mitt uppe i tentapluggandet och tentaångest. Själv har jag en vecka kvar av ångest, nästa fredag är jag fri! :)