lördag 26 september 2009

"Mett på sanninga' kan jä tal ôm"

Ja kära människor, idag är jag så produktiv att jag nästan blir förvånad själv. I och för sig är ju inte dagen slut än heller, så jag har ju plein de lata timmar att ta igen senare.. Nu väntar ni förstås ivrigt på en uppräkning av händelser? Vad är det jag har gjort egentligen?
- Jag har fortsatt mitt projekt tvätta fönster, dvs även tagit utsidan idag. Nu glänser de fint här kan jag lova!
- Varit nere på stan och köpt pärmar
Och det är nu jag kommer till själva Grejen: Jag har sorterat alla gamla föreläsningsanteckningar (många har jag även slängt, ska tilläggas) och tentor i en pärm. Men sen har jag också sorterat alla viktiga papper i en annan pärm. Min ordning-och-reda-person stortrivs.
Nu lät det ju inte lika storartat som det faktiskt känns inombords (jag har lätt för att imponera på mig själv, hahaha) men ändå. Jag bjuder på den.

Snart ska jag också släpa mig ut på en springtur, det har ju bara blivit Friskis ett tag nu, därför behöver jag en sväng till skogen. Jag önskar att jag hade lite ny och fräsch musik på iPoden, men tyvärr, jag får hålla tillgodo med de gamla, alternativt springa i tystnad, förstås.

För att få lite helgstämning måste alla lyssna på Det doftar öl, med Tommy Körberg. Gud vilken svängig låt! Ni måste lyssna ända till slutet också... Ni förstår när ni hör den! (Finns på Spotify och säkert på Youtube också).

Inga kommentarer: