måndag 21 september 2009

Mobilhaveri & Skarsgård på teve


Nu är jag i full gång med att tentaplugga, eller ja, inte just i detta nu, för nu bloggar jag. Men för en stund sen så skrev jag för fullt. Bara så ni vet.
Min mobil vill jag slänga ner i backen, den är mycket samarbetsovillig. Just nu kan jag bara skriva sms om jag inte använder T9-funktionen... Hej sms-tumme säger jag! Det kommer ju inte direkt hålla i längden att leva utan T9, dock är ju jag en positiv människa så jag får väl vara glad åt att mobilen vill fungera överhuvudtaget (ähum).
De senaste dagarna har varit mycket mycket trevliga vågar jag påstå, fredagen bestod av ost, vin och glada människor, det är ju aldrig en dum kombination. Lördagen blev det lite tentaplugg i engelska parken med vapendragaren Revben (nya smeknamnet som jag totalt anammat), på kvällen blev det utgång med nyss nämnda person plus Malin. Första gången på länge som vi tre går ut tillsammans, så det var riktigt kul! :)

Sen har jag sett Flickan som lekte med elden nu också, skitbra var den! Jag vågade inte ha så höga förväntningar eftersom alla skrivit ner den typ, eller gett den medelmåttiga betyg. Men den var ju inte planerad som biofilm från början, så lite seg får man kanske räkna med att den är, fast jag tyckte inte det ändå... Jaja, smaken är som ni vet... delad.

Jag är också helt fast i True Blood, den där vampyrserien på SVT, riktigt bra är den i alla fall. Tur att jag inte har dvd-boxen för då skulle jag väl plöja alla avsnitt på en gång, men egentligen gillar jag att dela upp det lite, så man har upplevelsen kvar längre. (Oj, lät kanske lite väl pretentiöst.. Haha).

Har också, i förebyggande syfte, börjat pimpla Echinagard - känns som att förkylningstiderna är nära och jag kände mig lite snuvig förut. Just det: De har ställt ut en massa handspritsflaskor över hela engelska parken - sånt gillar jag mycket skarpt! Det skulle de ha alltid egentligen, inte bara när H1N1 är i farten...

Nu har jag lagt ut texten väl långt kanske? :) Kompensation för de senaste veckornas totala brist på inlägg kan ni se det som. Håll tillgodo!

2 kommentarer:

Erica sa...

MYCKET trevligt med ett inlägg nu tycker jag! :)
Revben... så jävla roligt! Grattis Rebecka känner jag:)

Låter som en toppenhelg det där tycker jag, följt av en mindre trevlig tentapluggsvecka....men men efter solsken borde ju tekniskt sett regn komma om det ska stämma sen som man brukar säga.

Har precis kommit från skolan, ska ta det lite lugnt nu en stund innan det blir att börja tentaplugga för mig me.
Tänkte höra med om ikväll, eller ska vi ta imon?
Många kramar!!!!

Karin sa...

Ja, just vädermässigt är det inget solsken här i Uppis just nu. Men det kommer nog längre fram i veckan :)
Trevligt med en kommentar också! Man tackar så hjärtligt. Ja jag kan nog ikväll. Hörs! Kram på dä