tisdag 27 november 2007

Med näsan bland anteckningarna

Jag undrar vart det där uttrycket "Näsan i boken" kommer ifrån... I alla fall så sitter jag här, just nu med näsan bland anteckningarna och framför datorn för tillfället.
Den nya kursen startade idag! Verkar mycket rolig! Läraren, som vi haft innan, var så snäll att hon lät oss ha en kortare föreläsning och presenterade bara i korthet vad kursen handlar om. Hon visste att vi har en massa tentaplugg denna vecka (PLUS seminariet i morgon - B L Ä !) så det tackar och bockar vi för...
Jag har varit lite "busig" idag och köpt en Amelia... Är ganska sugen på att läsa den istället för lektionsanteckningar om t ex "inomspråkliga följder av språkkontakt" eller plugga in de 192 språkvetenskapliga termerna vi förväntas kunna. Kan iofs redan en hel hög... Men ändå! Il y a trop cette semaine...
Har beställt kurslitteratur för denna nya kurs också idag! "Språkpsykologi"... 200 spänn är den nog värd iaf... Hoppas att den kommer snart, den lilla boken. Inte för att jag har tid att läsa den här veckan ändå, men men.

Till middag idag blir det köttbullar (från Ikea, we love) och pasta. Igår åt vi persisk kyckling o ris. Mumsigt värre.
Evelina i min klass har investerat (JA, investerat) i VÄNNER-boxen! Jag är grymt avundsjuk! Haha..

Nej, nu blir re middag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, det kallar jag verkligen investering! Shit, jag vill me ha! Vart köpte hon sin?

Herregud, vad du läser... det ar duktigt, snart ar jag med student, känns lite konstigt men jag har ju laddat med rätt pennor så det ska nog bli bra.
Idag har jag varit till Svenska affären o köpt leverpastej, blev även lite godis o en Svensk damtidning... kunde inte låta bli när jag såg det.

Hälsa sofia så hörs vi vid nån dag,
Många kramar från ett burrigt Paris!!!