måndag 19 november 2007

Födelsedagsfest!

Nu har även Sofia lämnat tonåren bakom sig, igår fyllde hon 20 år - Äntligen! :)
Firandet började i lördags kväll när hennes närmaste vänner dragit sig norrut mot Uppsala. Det började i hennes lägenhet med fördrink (mousserande vitt vin, vad annars?) för att sedan runt 19-snåret gå till Snerikes nation för att inta middag. Jag åt Västerbottenpaj med sallad till förrätt och oxfilé med klyftpotatis och grönpepparsås till varmrätt. Mycket mumsigt var det!
Efter middagen begav vi oss (faktiskt inte till en nation för en gångs skull!) till Saluhallen och Platina! Där hade ingen av oss varit förut men det lär inte ha varit sista gången vi var där! Vi hade jättekul men vips var klockan 2.45 och det var dags att bege sig hemåt.

Igår hade jag och Sofia en väldigt produktiv dag efter att de övernattande gästerna (3 övernattande gäster, resten sov på annat håll. Totalt var vi 14 pers) åkt hem. Städade hela lägenheten, tvättade sängkläder, gick en promenad, pantade gamla burkar, lagade middag... Pratade i telefon gjorde vi också. Sofia har ju varit mäkta poppis under helgen med gratulationer stup i kvarten, men så ringde även Erica de Paris i går :) Mycket trevligt, som vanligt, att höra hur läget står till i la France.

Nu på morgonen har jag redan hunnit plugga litegrann och en tvätt är i maskinen. I eftermiddag ska jag på Friskis o Svettis tänkte jag, ska bli roligt! Har bara en föreläsning idag, slutar kl 14 så det är rätt lugnt :)

Carpe diem!

Inga kommentarer: