lördag 17 april 2010

Uppdatering trots Melodikrysset

"Män hôkken ringer nu? Mett i melodikryss!"
Jag vågar i alla fall ta chansen, tur att jag är kvinna och kan göra flera saker samtidigt. Även om jag måste erkänna att vad man än gör samtidigt som melodikrysset så blir det en simultankapacitetsprövning.

Tyvärr skiner inte solen i Uppsala idag, men eftersom det är april har jag ju hoppet uppe, man vet aldrig hur det blir. Tidigare i veckan har dock solen varit generös med sina strålar, människorna blommar upp på stans uteserveringar i samma snabba takt som krokusarna i Carolinabacken.

Första veckan på praktiken är avklarad också, vilket innebär en viss lättnad eftersom jag har haft väldigt roligt. Eleverna har hittills varit jättetrevliga! Ja de är pratiga, men pigga och glada. Och på. De diskuterar judendomen hejvilt och associationerna kommer ytterst spontant. De här fem kvarvarande veckorna kommer susa förbi.

2 kommentarer:

Malin sa...

Vad skönt att höra att första praktikveckan gått bra! Har du haft en trevlig helg annars? Kram

Anonym sa...

Var det Kerstin som frågade om "något modernt" i krysset ;)
Norrmännen hälsade tillbaka..