tisdag 20 april 2010

Habemus papam

Långfika med Jenny på Wayne's coffee idag, vilket innebar både skrattanfall och diverse gymnasieanekdoter (b.la. Alfs bandspelare från tidigt 1800-tal samt vår fascination av latin). Timmarna bara flög iväg och tillslut var det kväll och dags att säga adjö för denna gång, men jag laddar redan inför nästa långfika.

I övrigt har det varit en lugn dag, jag har planerat inför kommande religionslektioner med min lärarkandidatskollega. Jag tycker faktiskt att vi har fått till en riktigt bra planering, hoppas vi lyckas framföra detta till eleverna också. Man vet aldrig hur ett ämne ska tas emot, och det är väl det vi ska lära oss under praktiken, och det är just det som gör lärarjobbet så spännande, ingen dag är den andra lik.

Förresten: Vill man vara inne på högstadiet år 2010 är det Converse-skor som gäller. Det är alltså ingen idé att jag ens funderar på att återanvända Buffalo-skorna från min tid! För övrigt har jag nog aldrig varit lyckligare över ett skoköp än den gången på Sko Uno i Stockholm för sisådär tio år sen, när Buffaloskor var hetare än hetast. Haha, ljuva ungdom...

2 kommentarer:

Jenny sa...

Långfika får det allt bi snart igen som sagt!

Haha oj, buffalo-skor. det var tider det. tror iofs inte att jag hade några, tror inte jag fick köpa.. vilket jag kan vara glad för så här i efterhand. :) Hade dock andra typer av platåskor, huga!

Erica sa...

Haha!!! Du o dina Buffaloskor! haha darling, you go! :)
Nu har Sweden-kidsen tagit efter frankrike-kidsen alltså. Där nere ser man ju inte en ända tonåring utan Converse...

Nu ska jag till ICA. Blandfärs 39.30? Ja tack:)

Krampårä!