onsdag 4 februari 2009

Hemma igen

Igår kom vi tillbaka till Sverige igen. Vi har haft en riktig drömsemester! Åh så skönt det har varit att bara lapa sol och bada i 2 veckor! Men sen har vi ju ätit gott, promenerat/sprungit på stranden, åkt tuktuk, spelat kort (oändligt antal omgångar i Skitgubbe, svinroligt!), ja helt enkelt haft det hur bra som helst!

Verkar inte som att jag har missat så mycket i skolan heller.. Jihou! :)
Idag har vi haft världens flummigaste lektion; drama! Vi skulle bilda mänskliga statyer, göra lära-känna-varandra-övningar, och Gud vet allt! Jag skrattade nästan ihjäl mig inombords, men orkade hålla mig, high cred till mig svar JA! (Man har väl övat hos monsieur Denis i la France.. Haha)
Senare på eftermiddagen hade vi seminarium (läste ett kompendium till detta) om hur mycket tid barn och unga lägger på tv-tittande, internetsurfande, med mera med mera. En massa statistik helt enkelt. En kort, mycket simpel presentation gjordes och sedan var vi klara för dagen. Yay. Makaroner och köttfärssås till sen lunch/middag. GOTT! :)

Appropå statistik: Första cykelvurpan i Uppsala avklarad! Inga bestående men, vad jag märkt...

Ikväll ska vi ha korridorsmöte kl 20, hoppas jag orkar hålla mig vaken tills dess, "min klocka" är ju egentligen midnatt nu! Gäsp.
Nu ska jag slappa lite. Hej hej

Inga kommentarer: