tisdag 13 januari 2009

Ambitiöst inlägg

Jag samlar vuxenpoäng på löpande band denna dag!

1. Jag har köpt en tulpanbukett
2. Jag har använt min strykjärn för första gången (fick det juni 07) och strukit nytvättade kökshanddukar, örngott och andra kläder
3. Samtidigt som jag strök lyssnade jag på en podcasterversion av Spanarna! (Vill bara påminna om att detta program sänds i P1...)

Ja, nu är väl listan slut, men ÄNDÅ! (3 är ju en trend som de brukar säga i mina favorittidningar) Just det, jag har tvättat och grupparbetat lite också, men det är väl inte så vuxet kanske.. Hehe.

Sen har jag dessutom (som en ren bonus) tagit ett kort på min kära tulpanbukett och här kommer alltså beviset:



Nu måste jag skriva lite manus inför redovisningen av grupparbetet "Betyg som bedömningsmedel" imorgon. Whish me luck! :)
Just det! Jag klarade hemtentan i delkursen "Pedagogik och makt" också, den där uppsatsen om Bamse i ett genus/klass/etniskt-perspektiv! Grattis, Karin! Tack ska jag ha.

3 kommentarer:

Anonym sa...

De förstod jag väl att du skulle, tentan var ju snuperintressant :)

Anonym sa...

Ja, just det; Grattis Karin. Du var ju väl värd tulpanerna! Men, hade du en vas? Och jo, tvätta måste väl också ge vuxenpoäng. I allafall iden här familjen....

Karin sa...

Ja, haha. Tack tack! Nej jag hade ju ingen vas, men jag tog en tillbringare! Smart va?