onsdag 4 augusti 2010

Logiskt tänkande

Tänk att det funnits en tid i mitt liv då jag inte druckit kaffe. Jag har ju för fasen avskytt drycken. Denna ädla dryck! Vad tänkte jag med egentligen? Jag var ung och dum, antagligen. Nu är jag gammal och vis och vet bättre. Jodå. En kopp om dan håller doktorn på stan, som man brukar säga. Gud vilket töntigt uttryck förresten! Noll logik. Men vissa uttryck har ju en tendens att leta sig in i huvudet och talapparaten ändå. Och sen stannar de där. Länge. Till exempel så säger jag ofta (för ofta - jag vet!) "... höll jag på att säga" [höll jä på'å sä:j]. Ett uttryck med, om möjligt, ännu mindre logik. Suck. Det som är sagt är sagt och därmed basta. Just det.

2 kommentarer:

Sofia sa...

Ja, hallå HUR överlevde du utan kaffe? Jag fattar inte. En annan va ju vettig nog att dricka kaffe från tre års ålder :P

Men bättre sent än aldrig kära du. Och nu kan du ju på riktigt ;)

Det finns starbucks här. Det kan vara så att du måste komma hit och kolla ;)

Puss

Malin sa...

Haha! Talande bild där! Ja, hur har man klarat sig utan kaffe egentligen? :P