måndag 24 maj 2010

Energi

Jag har varit på ett medelpass på friskis idag, och jag känner mig hög på endorfiner just nu, haha. Vanligtvis brukar jag inte känna mig pigg i kroppen direkt efter träning, utan snarare slö fast jag är klar i huvudet. Därför är ju den här känslan så himla härlig - att känna energin på en gång! Jag har två källor för detta: Vila (innan träningen) + SOLEN och ljuset!

Just det, en annan sak när vi ändå är inne på sol och ljus... Visst är det underhållande att vad man än väljer att göra för vägval i livet så blir man som sina föräldrar ändå? Haha! "Ljusa sommarkvällar" är något vi suktar efter i min familj, kvällarna i början av juni när vi sitter och spelar kort ute på altanen, invirade i täcken som mamma bett oss hämta någon timme tidigare när vi (läs övriga familjen) protesterat och vill gå in för det är för kallt. Och visst går man upp och hämtar sitt täcke, för det är ju så mysigt att sitta där. Framförallt är det själva principen: Man kan INTE sitta inne en ljus sommarkväll.

Uppsala är bra fint, men nu längtar jag efter en sommarkväll på altanen i Torsby, då ska jag slå övriga familjen i Skitgubbe! Bara så ni vet.

2 kommentarer:

Rebecka Horn sa...

Att sitta ute och titta på åskväder envisas vi med i vår familj. Härliga sommar!

Anonym sa...

ÄNTLIGEN! Tjat bär tydligen frukt... Ljusa sommarkvällar är ju inget som man kan få för mycket av. Idag har vi +6grader vid 8-tiden. Gissa om vi längtar efter sol o värme. Men det är ganska ljust och altanen är skurad och möblerna framme. Välkommen hem!