onsdag 19 maj 2010

19 maj

Undrar just om någon läser den här bloggen fortfarande? Det här med att uppdatera regelbundet är tydligen inte något som ligger i min natur, så jag kan förstå att ni tappar intresset, haha.
För att fira syrrans (och kusinens - icke att förglömma...) födelsedag (som ju är idag) på bästa sätt, trots att vi inte är i samma stad, än mindre i samma land, så ska jag gå ut och äta med några gamla kursare ikväll. Man får ju göra så gott man kan här på östra sidan landet. Grattis, Siri & Lisa! Vi ska fira ordentligt till sommaren, tycker jag.

Snart är min vfu-period slut, 6 veckor har rusat förbi. I måndags var metodiklektorn från universitetet med på en av våra lektioner, såklart blev den lektionen vår sämsta hittills (jag garderar mig med ett 'hittills' eftersom det trots allt är några dagar kvar, även om jag tror måndagens lektion blir svårslagen). Tack och lov kunde människan se det positiva i det vi gjorde, att vi försökte göra det bästa av det. Men jag kan ju säga så här att en eftermiddagslektion på 60 minuter med en trött och stökig nia inte var så inspirerande.

Solen skiner - inget regn i sikte, Smhi ljuger! Men det gör inget.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är sällan man blir underkänd.. tror jag. Njut i solen det gör vi i Torsby. Har ätit på uteplatsen idag. Ljuvligt, var ordet, sa Bull...
Kram mamma

Erica sa...

Jag läser darling!!! :)

Jenny sa...

jag läser'å!