måndag 25 januari 2010

Måndagsfilosoferande såhär i början av mars...

Jag förstår inte det här med tid alltså, det är väldigt knepigt. Om jag nu till exempel skulle gissa hur långt vi har kommit på det nya året, så skulle jag knappast säga att vi var i januari! Kanske mars. Det känns ju så, men gud så fel jag skulle ha. Januari. Världens längsta månad (tur att februari kompenserar det hela) Men nu vill man liksom att det ska bli vår, fast vi är mitt i vintern. Jag är så trött på vinter nu! Bort med all snö och kyla, ge mig 10 plusgrader och sol.

Fast å andra sidan så är det skönt att vi bara är i januari, vi har ju oceaner av tid innan midsommar till exempel, då vissa av oss (läs undertecknad) har nyårslöften att leva upp till. Nu känns det mycket bättre.

Kvidevitt, på er!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja her i vermen trenar vi varenda dag, bara so du vet.. Fo se: Janne skulle slo mig, och du skulle slo Janne.. var det so?