lördag 13 november 2010

Det nya nu

I snart en vecka har jag levt med min uppsats. Igår var jag på handledarträff vilket var mycket givande, så nu känner jag mig taggad att börja gräva ner mig i den litteratur som finns. Ämnet, eller temat är antisemitismens utbredning i Europa i modern tid, det vill säga från 1960-talet och framåt ungefär. Jag tänker nämligen att antisemitismen går i vågor och det borde därför ha varit en rejäl nedgång efter andra världskriget, men vad är det som gör att misstron mot judar ökar sen igen i vår tid, med högerextrema partier på frammarsch över hela Europa? Mycket intressant!

Annars då? Å bilen går bra?

Sen sist har jag ju varit på den nordamerikanska kontinenten. Jag gillade det. Bland annat säljer de mjölk i plastpåsar där, galna människor! Haha.. Vem vet, det kanske är det nya nu?! Hur hade jag det då därborta, undrar ni? Jävligt bra! För bra, antagligen. New York och Montréal var toppen, allt var härligt. Förutom en sak: Min väskjävel som bytte kodlås. Det är inte okej. Men slutet gott allting gott som man brukar säga.

6 kommentarer:

Sofia sa...

....Å bilen går bra - JAaaaaaaaaaaa!

Jag har hittat (blivit visad, med det låter coolare om jag säger att jag hittade den...) en klubb skitnära där jag bor. Awesome. Bra musik och seriöst 1.5 kvarter att knata hem. Så jävla praktiskt. Det är närmre än Snerikes och hem till mig i Uppsala. Dock inte nerförsbacke. Uppsala vinner i längden.

PUSS

Anonym sa...

Det är det nya nu.. Känner igen det där från 1983 då jag och Olle i Frankrike för första gången såg rödvin i tetrapack.. Dock enliters. Är jag gammal? Svar: Ja!

Kramar, Mamsen

Karin sa...

Sofia: Tur att Uppsala vinner i längden! Annars vet man ju inte hur länge du blir kvar i Montréal liksom ;) Trevligt med ny klubb dock, OCH att bilen går bra, hahaha!

Karin sa...

Mamma: Neeej, du är ju ung som ett blad på våren! Citat Sofia Nilsson. Haha :D

Erica sa...

Snabb fråga - hur fanken stänger man den när man "hällt ur" ett glas? Häller man upp i kanna eller vad e tanken?....

Sofia sa...

Alltså den där mjölkförpackningen är en hel vetenskap. Jag tror man ska hälla över skiten i en kanna... Jaha, och det är ju liksom ingen risk att ALLT HAMNAR PÅ GOLVET; FÖR DET ÄR SÅ JÄVLA SMIDIGT ATT HÄLLA UR EN PÅSE: Not!

Erica: hur går det med facebook???