onsdag 13 oktober 2010

Plugg & nedräkning

"Mjuk i huvudet" är ett mycket mystiskt uttryck, men det är så på pricken hur man känner sig efter en dag av plugg. Eftersom hemtentorna i religionshistoria är skrivna och inlämnade passar jag på att repetera lite franska, det var ju ett tag sen jag höll på med det nu. Därför känner jag mig lite vilsen bland indirekta/direkta objekt, transitiva/intransitiva verb och när man egentligen böjer participen. Snart måste jag börja göra lite research för min c-uppsats också, stressen nalkas kan jag säga.

Och snart är det dags för Kanada och New York! Jag är så laddad inför min resa och framförallt för att träffa Sofia.

Nu i helgen var Siri här förresten, apropå resor, skittrevligt hade vi! Många skratt och minnen. Härligt!

6 kommentarer:

Malin sa...

Åh, vad underbart med en resa till New York och Kanada! Åker du dit själv?

Karin sa...

Ja jag åker själv, men jag ska hälsa på Sofia som är där på utbyte :) Det ska bli så himla härligt!

Sofia sa...

YAY! Canada och USA Är laddade för din ankomst men inte lika laddade som jag!!! OM EV VECKA OCH EN DAG KOMMER DU!

Lovisa Språkpolisa sa...

Blir det C-uppsats i franska till våren? Läser ni den med oss "vanliga"? I så fall blir vi kursare:)

Karin sa...

Lovisa: Nej det är bara jag som (uppenbarligen) är oerhört ostrukturerad när jag bloggar, hehe. Men C-uppsatsen denna termin blir i Religionshistoria. På franska blir det först nästa vår, för mig. Så, då var det utrett :)

Sofia sa...

KARIN du har åkt hem nu.... dags att uppdatera lite kanske ;)
PUSS